نکات مهم بخش Speaking آیلتس
تاريخ درج :

نکات آزمون آیلتس (speaking)

یکی از چهار مهارت در آزمون آیلتس بخش شفاهی یا speaking هست که باید طی حدود 15 دقیقه مهارت خودتون رو در صحبت کردن به examiner نشون بدید. در واقع باید اینطوری بگیم که آزمون speaking روی درستی، روانی، طیف وسیع لغات، تلفظ و استفاده به موقع از کلمات در انگلیسی هست که باعث میشه نمره شما بالا و یا پایین 7 بشود و این بخش در کسب نمره قبولی آزمون آیلتس خیلی تاثیر دارد. علاقمندان به شرکت در آزمون آیلتس و دریافت مدرک با نمره بالای آیلتس، می توانند با مراجعه به صفحه منابع آزمون آیلتس نسبت به دانلود منابع معتبر آیلتس از سایت زونکن اقدام نمایند. همچنین جهت کسب اطلاعات کامل از محتویات آزمون آیلتس، زمانبندی برگزاری آزمون آیلتس در ایران در سال 98 و مراکز مجاز برگزاری آیلتس در ایران، می توانند با لینک های قرار داده شده در صفحات مختلف آزمون آیلتس مراجعه نمایند. تیم زونکن سعی بر جمع آوری و به روز رسانی دقیق اطلاعات مربوط به آزمون زبان های خارجی مختلف شامل انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ترکی استانبولی برای داوطلبان کسب و مدرک معتبر از آزمون های زبان خارجی جهت اخذ پذیرش تحصیلی دارد.

1.     پاسخ های حفظی و آماده در مصاحبه آزمون آیلتس ممنوع

نکته خیلی مهمی که باید آن را در مصاحبه آزمون آیلتس رعایت کنید این هست که از قالب های آماده استفاده نکنید. بذارید اینطور بگم یک زمانی این قالب ها همه گیر نبود و استفاده از اون می توانست سطح نمره شما رو بالا ببره اما الان دیگه نه. Examiner همه این قالب ها را می داند و کافیه یک جمله آماده استفاده کنید آن وقت کارتون خیلی سخت میشه. چون فکر می کنه شما دانشی توی زبان ندارید و فقط یکسری عبارات آماده حفظ کردید این میتونه حتی تا 2 نمره از سطح واقعی شما کم کند. ما نمی گیم از متن ها و پاسخ های آماده استفاده نکنید مثال نخوانید و کتاب هایی که این روزا تعدادشون کم نیست و اومدن  سوال و جواب های مصاحبه آزمون speaking را گردآوری کردند را نخوانید اتفاقا اگر درست استفاده کنید لغاتشون رو یاد بگیرید و تمرین کنید که جزئی از دانش شما بشه  نه حفظیات شما.

2.     داشتن تلفظ صحیح و خیلی خوب در مصاحبه آزمون مهم است

یکی دیگر از مواردی که مستقیما در نمره دهی این بخش اهمیت دارد و نمره خودش رو اعمال میکنه شیوه تلفظ کردن و ادا کردن کلمات هست. یادتون باشه که pronunciation خودش به تنهایی به افزایش نمره شما در بخش speaking کمک می کند. اصلا مهم نیست لهجه شما British  هست یا American واقعا برای examiner فرقی نمی کند و این تصور اشتباهی هست که خیلیا فکر می کنند چون آیلتس برای کمبریج انگلیس هست پس لهجه تون باید British باشد، اما اهمیتی ندارد و فقط تلفظ درست را ادا بکنید. یعنی اینطوری بگم بهتون حتی اگر لغات سطح بالا استفاده کنید گرامرتون خیلی خوب باشه ولی توی تلفظ لغات مشکل داشته باشید قطعا نمره بخش pronunciation رو نمی گیرید. بذارید یک راهنمایی خیلی خوب به شما بکنم. حتما حتما یک دیکشنری جامع مثل Webster یا oxford روی گوشی خودتون نصب کنید. این خیلی می تواند به شما کمک کند. Pronunciation یک بخش مهم در نمره دهی مصاحبه آزمون آیلتس محسوب می شود، ساده از کنارش نگذرید چون روان بودن و زیبا صحبت کردن یک امتیاز خیلی خوب محسوب می شود.

3.     پاسخ های کوتاه در مصاحبه آزمون ندهید.

حتما دقت کنید که مصاحبه آزمون آیلتس 3 بخش دارد در بخش اول سوالات عمومی از شما پرسیده می شود و تا زمانی که examiner نگفته شما به جواب دادن ادامه دهید. جواب کوتاه ندهید چون فکر می کند دانش شما پایین هست و نمی تونید یک سوال را بسط دهید و از ابعاد گوناگون درموردش صحبت کنید یعنی اینقدر باید شاخ و برگ بدهید به جواب سوال که خود امتحان گیرنده به سراغ سوال بعدی برود.

 مجله زونکن | بخش زبان زونکن | بانک اطلاعات آموزشگاهی

 


کاربر گرامی سایت در حال بروزرسانی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، پیشتر از شما پوزش می خواهیم. تا چند ساعت آینده مشکل برطرف خواهد شد.

A PHP Error was encountered

Severity: Core Warning

Message: Module 'timezonedb' already loaded

Filename: Unknown

Line Number: 0

Backtrace: