محتویات آزمون CPE

محتویات آزمون CPE

محتوای آزمون CPE چیست؟ آزمون CPE به دو شکل کاغذى و کامپیوترى برگزار می شود و شامل چهار بخش به شرح ذیل می باشد:

درک مطلب و کاربرد زبان (Reading & Use of English)۵٣ سوال این قسمت در هفت بخش طراحى شده و زمان پاسخگویى به آن ها یک ساعت و نیم می باشد.

نگارش (writing): براى این قسمت نیز یک ساعت و نیم زمان در نظر گرفته شده که طى این مدت متقاضى می بایست دو متن (متن اول بین 240 تا 280 و دومى 280 تا 320 کلمه است) بنویسد.

مهارت شنیدارى (listening)این بخش شامل چهار قسمت و سی سوال می باشد که چهل دقیقه به طول مى انجامد.

مکالمه (speaking)در این قسمت دو  متقاضى به طور همزمان و توسط دو  ممتحن، که یکى وظیفه پرسیدن سوال ها و دیگرى پر کردن برگه ارزیابى را بر عهده دارند، در سه مرحله مصاحبه و ارزیابى می شوند. زمان این قسمت شانزده دقیقه می باشد.

نمره دهی آزمون CPE

متقاضیان شرکت در امتحان CPE و کسب مدرک CPE، در هر بخش نمره اى (حداکثر230) دریافت می کنند که بر اساس میانگین نمراتشان درجه اى بین A تا C و نیز سطح مطابق با مرجع مشترک اروپا به آن ها تعلق می گیرد:

180 الی 199 : سطح C1-C1 200 الی 212 : سطح C-C2 213 الی 219 : سطح B-C2 | 220 الی 230 : سطح A-C2

 

تمام متقاضیان شرکت در آزمون CPE، کارنامه دریافت می کنند، اما تنها متقاضیانى که موفق به کسب حداقل نمره قبولى دریافت مدرک CPE شوند، مدرک CPE را دریافت می نمایند. در صورت شرکت در امتحان کاغذى CPE چهار الی شش هفته و در صورت شرکت در امتحان کامپیوترى CPE دو الی سه هفته پس از امتحان کارنامه شما صادر می گردد. سه هفته پس از صدور کارنامه، مدرک CPE شما به مرکز برگزارى آزمون CPE ارسال می گردد.

 

علاقمندان به کسب تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد آزمون CPE می توانند به هر یک از لینک های زیر مراجعه نمایند.

محتویات آزمون CPE | مراکز برگزاری آزمون CPE | هزینه آزمون CPE | زمانبندی برگزاری آزمون CPE | اعتبار مدرک آزمون CPE | منابع آزمون CPE

 جهت اطلاع از پکیج های آمادگی آزمون های زبان، نکات مهم در اپلای، موقعیت های تحصیلی همراه با فاند و تجربیات دانشجویان موفق در اپلای به اینستاگرام و تلگرام زونکن اپلای بپیوندید.

 

کاربر گرامی سایت در حال بروزرسانی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، پیشتر از شما پوزش می خواهیم. تا چند ساعت آینده مشکل برطرف خواهد شد.

A PHP Error was encountered

Severity: Core Warning

Message: Module 'timezonedb' already loaded

Filename: Unknown

Line Number: 0

Backtrace: