محتویات آزمون PTE

محتویات آزمون PTE

محتوای آزمون pte چیست؟ بارم بندی آزمون pte چگونه است؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، با ما همراه باشید.

بخش اول آزمون PTEPersonal Introduction Section

در این بخش از امتحان pte شما میبایست 30 ثانیه به معرفی خود بپردازید اگرچه این بخش هیچ نمره ای در آزمون شما ندارد ولی یکی از موارد امنیتی آزمون بوده و همراه با کارنامه شما برای Case Officer مربوطه ارسال خواهد شد. همینطور به احتمال بالا در این بخش کامپیوتر شروع به شناسایی شما میکند و روی صوت شما Signal Processing انجام میدهد که این موضوع بدان معناست که باید از سرعت و نحوه بیان نسبتا یکسانی در این بخش و باقی بخش های Speaking برخوردار باشید.

 

بخش دوم آزمون PTE Speaking and Writing

این بخش از آزمون پی تی ای شامل 7 قسمت مختلف با عنوان های زیر می باشد:

قسمت  Read Aloud

در این بخش از آزمون پاراگراف هایی به ترتیب بر روی صفحه مانیتور ظاهر شده و سپس از شما در خواست میشود تا این پاراگراف ها صدای بلند و رسا بخوانید. این پاراگراف ها ممکن است تا حداکثر از 60 کلمه تشکیل شده باشند. دقت نمایید زمانی که به شما برای خواندن این پاراگراف ها داده می شود محدود بوده ولی از لحاظ تجربی ثابت شده است که حداکثر زمانی که به شما در پاراگراف های بلند داده میشود 40 ثانیه است. قبل ازشروع ضبط صدای شما یک مهلت کوتاه در حدود 30 ثانیه به شما داده می شود تا با پارگراف مربوطه آشنا شوید. طبق گفته کتاب Official Guide ممکن است 6 تا 7 سوال در این بخش از آزمون برای شما بیاید. در این بخش از آزمون مهارت های زبانی Speaking و Reading شما بصورت همزمان نمره دهی خواهند شد. Enabling Skills های مهم در این بخش عبارتند از Oral Fluency و Pronunciation و Content

قسمت  Repeat Sentence

در این بخش از امتحان پی تی ای جملاتی به ترتیب در هدفون شما خوانده میشود و پس از پایان گفتار و با مکثی بین یک تا دو ثانیه شما میبایست اقدام به بازگویی جملات نمایید. این قسمت از آزمون یکی از دشوارترین بخش های آزمون میباشد. متاسفانه در این بخش از آزمون سوال تکراری نداریم و بایستی با تکیه بر دانش زبانی خود پاسخگوی سوالات این بخش باشید. جمله ای که برای شما خوانده میشود به طور میانگین کمتر از 5 ثانیه طول میکشد و پس از آن شما چند ثانیه فرصت بازگویی جمله را خواهیدداشت. در این بخش از آزمون 10 تا 12 سوال مطرح میشود و مهارت های زبانی Listening و Speaking شما به طور همزمان نمره دهی میشود. Enabling Skills های مهم در این بخش عبارتند از: Oral Fluency و Pronunciation و Content.

قسمت Describe Image

در این بخش از آزمون شما می بایست به توصیف تصاویری که به ترتیب روی صفحه مانیتور می آیند بپردازید. دقت نمایید تصاویر از هر نوع و نموداری میتوانند باشند. قبل از شروع ضبط صدای شما مهلتی در حدود 30 ثانیه به شما داده میشود تا آمادگی لازم را کسب نمایید سپس 40 ثانیه مهلت توصیف تصویر ارائه شده را خواهید داشت. چیزی در حدود 7 تصویر برای شما نمایش داده خواهد شد و در این بخش از آزمون تنها نمره Speaking به شما تعلق خواهد گرفت. Enabling Skills های مهم در این بخش عبارتند از Oral Fluency و Pronunciation و Content.

قسمت Re-tell Lecture

در این بخش از آزمون بین 3 تا 4 لکچر به ترتیب و با محتوای گوناگون برای شما پخش میشود. پس از شنیدن هر لکچر و با مکثی چند ثانیه ای شما میبایست اقدام به بازگویی لکچر در 40 ثانیه نمایید. دقت کنید هر لکچر ممکن است تا دو دقیقه طول بکشد پس شما در مدت 40 ثانیه تنها می بایست خلاصه ای از مهم نرین بخش های لکچر را بصورت گفتاری ارائه نمایید. در این بخش از آزمون مهارت های زبانی Listening و Speaking شما به طور همزمان نمره دهی میشود. Enabling Skills های مهم در این بخش عبارتند از: Oral Fluency و Pronunciation و Content. در این بخش نیز اساتید تهران PTE به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از جملات پیش ساخته سطح بالا و مفهوم از سد این قسمت از آزمون عبور کنید. این بخش از آزمون دارای سوالات تکراری میباشد.

قسمت Answer Short Question

این سکشن در آزمون آکادمیک شامل حدود 10 تا 12 سوال کوتاه می باشد که این سوالات به ترتیب و بصورت گفتاری از شما پرسیده خواهد شد. زمان پرسش سوال بصورت میانگین کمتر از 5 ثانیه بوده و شما پس از شنیدن سوال و با مکثی بین یک تا دو ثانیه به سوالات پاسخگو خواهید بود. زمانی که برای پاسخ به سوال در نظر گرفته شده در حد چند ثانیه است و شما نباید بیش از 4 کلمه در پاسخ به هر سوال صحبت کنید. 90 درصد سوالات جوابی در حد یک یا دو کلمه دارند. ممکن است در این بخش سوال همراه با تصویر باشد که در اینگونه مواقع با توجه به تصویر جواب مقتضی را خواهید داد. در این بخش از آزمون مهارت های زبانی Listening و Speaking شما به طور همزمان نمره دهی میشود. Enabling Skills های مهم در این بخش تنها Vocabulary خواهد بود. این بخش از آزمون دارای سوالات پرتکرار بوده که برای شما عزیزان جهت دانلود قرار گرفته است.

قسمت Summarize Written Text

در این قسمت حدود 2 تا 3 متن به ترتیب برای شما به نمایش در خواهد آمد. هر متن حداکثر از 300 کلمه تشکیل شده و برای هر متن 10 دقیقه فرصت خواهید داشت که هم آن را بخوانید و هم خلاصه ای از متن ارائه دهید. خلاصه ای که از متن ارائه میکنید میبایست تنها یک جمله باشد و تعداد کلمات آن بین 5 تا 75 کلمه باشد. دقت کنید ساختار نوشتار شما و کلمات کلیدی که از متن استخراج میکنید بسیار حائز اهمیت بوده و در نمره نهایی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. اساتید تهران PTE به شما کمک خواهند کرد تا با صرف کمترین زمان بهترین روش نوشتار در این ثسمت را فرابگیرید و از پس این قسمت از آزمون با کمترین ریسک بر بیایید. این بخش از آزمون به مهارت های Reading و Writing شما نمره خواهد داد. Enabling Skills های مهم این بخش عبارتند از Grammar و Vocabulary و Content و Form.

قسمت Write Essay

در این قسمت شما 20 دقیقه مهلت خواهید داشت تا در مورد موضوعی که به شما داده میشود انشا بنویسید. به احتمال بالا تنها با یک سوال Write Essay برخورد خواهید کرد. ولی در موارد معدود ممکن است دو Write Essay برای شما بیاید. نوشتار شما باید بین 200 تا 300 کلمه باشد و در این قسمت تنها نمره Writing به شما تعلق خواهد گرفت. اساتید تهران PTE به شما کمک خواهند کرد تا با تولید تمپلیت صلب نوشتاری منحصر به فرد خود به راحتی در این بخش از آزمون نمره کامل را کسب نمایید.

 

 بخش سوم آزمون PTE: Reading

این بخش از آزمون شامل 5 زیر بخش مختلف که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت می باشد:

سکشن  Multiple-choice Choose Single Answer

در این بخش از آزمون سوالات چند گزینه ای برای شما مطرح میشود که تنها یک گزینه صحیح است. این بخش از آزمون نمره منفی ندارد و چنانچه جواب سوالی را نمی دانستید بصورت تصادفی یکی از گزینه ها را انتخاب نمایید. یک متنی که حداکثر از 110 کلمه تشکیل شده برای شما به نمایش در خواهد آمد و شما میبایست با توجه به سوال مطرح شده درباره متن گزینه صحیح را انتخاب نمایید. این بخش از آزمون سوال تکراری نداشته و شما با اتکا به دانش زبانی خود به سوالات این بخش پاسخگو خواهید بود. 2 تا 3 سوال در هر آزمون شامل سوالات این بخش است و تنها نمره Reading به شما تعلق خواهد گرفت.

سکشن  Multiple-choice Choose Multiple Answers

این قسمت مانند بخش قبل بوده با این تفاوت که متن آن طولانی تر و تا حداکثر 300 کلمه میباشد. همچنین در این قسمت تعداد گزینه ها بیشتر و 5 تا 6 و یا حتی 7 گزینه میباشد. تعداد گزینه های صحیح این بخش 2 گزینه و یا 3 گزینه بوده و نکته مهم در این رابطه وجود نمره منفی در این بخش می باشد. به عبارتی هر گزینه غلطی که انتخاب کنید یکی از گزینه های صحیح شما را میسوزاند. این بخش از آزمون سوال تکراری نداشته و شما با اتکا به دانش زبانی خود به سوالات این بخش پاسخگو خواهید بود. 2 تا 3 سوال در هر آزمون شامل سوالات این بخش است و تنها نمره Reading به شما تعلق خواهد گرفت.

سکشن  Re-order Paragraph

در این بخش چندین پاراگراف بصورت پراکنده برای شما به نمایش در خواهد آمد که شما باید ابن پاراگراف ها را در ترتیب صحیح خود قرار دهید. کل کلماتی که در مجموع پاراگراف ها وجود دارد حداکثر 150 کلمه است. این قسمت از دشوارترین بخش های Reading بوده و تنها برای شما نمره Reading به ارمغان خواهد آورد. شما در امتحان PTE بین 2 تا 3 سوال از این بخش خواهید داشت. این قسمت دارای سوالات تکراری بوده که برای شما عزیزان در وبسایت تهران PTE جمع آوری شده است.

سکشن  Reading: Fill in the Blanks

در این بخش از آزمون متنی با حداکثر 80 کلمه برای شما به نمایش در خواهد آمد که این متن دارای gap و یا همان جای خالی می باشد. شما میبایست از بین گزینه هایی که در زیر متن قرار داده شده است جاهای خالی را پر نمایید. دقت کنید تعداد کلمات گزینه بیش از جاهای خالی و معمولا دو برابر جای خالی می باشند. مثلا اگر در متنی 4 جای خالی وجود داشته باشد 8 کلمه به عنوان گزینه های احتمالی پیش رو خواهید داشت.در آزمون بین 4 تا 5 سوال از این بخش مطرح خواهد شد و تنها نمره Reading به شما تعلق خواهد گرفت. این بخش از آزمون دارای سوالات تکراری میباشد که برای شما عزیزان در وبسایت تهران PTE قرار گرفته است.

سکشن  Reading and Writing: Fill in the Blanks

این بخش از آزمون همانند بخش قبل است با این تفاوت که تعداد سوالات آن بیشتر و بین 5 تا 6 سوال است. همچنین متن آن طولانی تر و تا حداکثر 300 کلمه میباشد. جاهای خالی متن در این بخش دارای گزینه های مختص به خود هستند، در واقع هر جای خالی دارای 4 گزینه بوده و شما میبایست از بین گزینه های داده شده هر جای خالی را پر نمایید. در این بخش نه تنها نمره Reading به شما تعلق خواهد گرفت بلکه تا 25 نمره Writing شما نیز در این بخش قرار دارد و چنانچه قصد گرفتن نمرات بالای Writing در آزمون را دارید میبایست به این بخش به خوبی پاسخ دهید.

 

بخش چهارم آزمون PTE: Listening

این بخش از آزمون دارای 8 سکشن به شرح زیر میباشد:

سکشن  Summarize Spoken Text

در این بخش از آزمون لکچری بین 60 تا 90 ثانیه برای شما پخش خواهد شد و پس از آن در حدود 8 دقیقه فرصت خواهید داشت که لکچر شنیده شده را بصورت نوشتاری خلاصه نمایید. تعداد کلمات نوشته شما باید بین 50 تا 70 کلمه باشد و چنانچه بیش از 70 و یا کمتر از 50 کلمه بنویسید نمره ای به شما تعلق نخواهد گرفت. کامپیوتر تعداد لغات متن شما را همواره و بصورت یک عدد به شما نشان خواهد داد. اساتید تهران PTE به شما کمک خواهند کرد تا تمپلیت منحصر به فرد خود را در این بخش تولید نموده و به راحتی در آزمون استفاده نمایید. تعداد سوالات این بخش از آزمون 2 تا 3 سوال است و سوالات مشخصی در این بخش تکرار میشوند که میتوانید سوالات پر تکرار را از قسمت دانلود منابع وبسایت تهران PTE دانلود نمایید. در این بخش نمره Listening و Writing به شما تعلق خواهد گرفت و Enabling Skills های مهم در این بخش عبارتند از Grammar و Vocabulary و Spelling و Content و From.

سکشن  Multiple-choice Choose Multiple Answers

در این بخش از آزمون لکچری برای شما پخش خواهد شد که همراه با سوالی نوشتاری و چند گزینه نوشتاری است. بعد از خواندن سوال نوشتاری و گوش دادن به لکچر سعی نمایید از بین گزینه های ارائه شده گزینه صحیح را بیابید. در این بخش تعداد گزینه ها بیش از 4 گزینه و تعداد گزینه های صحیح هم بیش از یک گزینه میباشد. معمولا تعدادگزینه های صحیح بین 2 تا 3 گزینه بوده و این بخش دارای نمره منفی میباشد. پس گزینه ها را با دقت تمام انتخاب نمایید. این بخش فقط در نمره Listening شما تاثیر خواهد گذاشت. تعداد 2 تا 3 سوال از این بخش در امتحان PTE خواهد آمد. این بخش از آزمون دارای سوالات تکراری نمیباشد.

سکشن  Fill in the Blanks

در این بخش از آزمون متنی روی صفحه شما ظاهر خواهد شد و شخصی عینا همان متن را برای شما خواهد خواند. قسمت هایی از متن دارای gap و یا جای خالیست که Lecturer جاهای خالی را نیز خواهد خواند و شما میبایست جای خالی را با کلمه خوانده شده پر نمایید. دقت کنید کلمات باید عینا صحیح نوشته شوند تا نمره آن جای خالی به شما تعلق گیرد. 2 تا 3 سوال از این نوع برای شما مطرح خواهد شد و در نمرات Listening و Writing شما تاثیر خواهد گذاشت. Transcribe کردن متون آکادمیک یکی از بهترین روش ها برای تمرین این بخش می باشد. این بخش از آزمون دارای سوالات تکراری نمی باشد.

سکشن  Highlight Correct Summary

در این سکشن از آزمون لکچری برای شما پخش خواهد شد و در پایان شما میبایست از بین گزینه های نوشتاری داده شده بهترین گزینه ای که خلاصه و یا در واقع Summary لکچر را بیان میکند انتخاب نمایید. گزینه های مطرح شده معمولا 4 گزینه و تنها یک گزینه صحیح می باشد. مدت زمان پخش لکچر بین 30 تا 90 ثانیه بوده و در این قسمت 2 تا 3 سوال از این دست برای شما مطرح خواهد شد. این بخش در نمرات Reading  و Listening شما تاثیر خواهد گذاشت. این بخش از آزمون دارای سوالات تکراری نمی باشد.

سکشن  Multiple-choice Choose Single Answer

این بخش از آزمون PTE درای سوال نوشتاری و عموما 4 گزینه نوشتاری میباشد. پس از پخش Lecture و با توجه به سوال شما میبایست تنها یک گزینه را به عنوان گزینه صحیح انتخاب نمایید. این قسمت نمره منفی ندارد و اگر جواب سوال را نمیدانستید یکی از گزینه ها را بصورت تصادفی انتخاب کرده و از سوال عبور کنید. از این بخش 2 تا 3 سوال برای شما مطرح خواهد شد و در نمره Listening شما تاثیر خواهد گذاشت. متاسفانه از این بخش نیز سوال تکراری نخواهید داشت و منابع ارائه شده جنبه تمرینی دارند.

سکشن  Select Missing Word

در این قسمت لکچری برای شما پخش خواهد شد که مدت زمان آن بین 20 تا 70 ثانیه است. انتهای لکچر ناکامل بوده و سخن شخصی که لکچر را بیان میکند قطع میشود. شما میبایست از بین گزینه های نوشتاری موجود گزینه ای که مکمل حرف Lecturer است را انتخاب نمایید. تعداد گزینه ها عموما 4 تا و تنها یک گزینه صحیح در این بخش وجود خواهد داشت. 2 تا 3 مورد از این دست سوال برای شما مطرح خواهد شد و بصورت همزمان روی نمره Listening و Reading شما تاثیر خواهد گذاشت. متاسفانه از این بخش از امتحان سوال تکراری مطرح نخواهد شد.

سکشن  Highlight Incorrect Words

در این قسمت متنی روی صفحه مانیتور شما ظاهر شده و Lecturer دقیقا همان متن را برای شما می خواند. دقت نمایید تنها کلماتی از متن متفاوت با چیزی خواهد بود که خوانده میشود و شما میبایست آن کلمات را با کلیک بر روی آن ها انتخاب نمایید. 2 تا 3 سوال از این دست در آزمون برای شما مطرح خواهد شد و در نمرات Listening و Reading شما تاثیر خواهد گذاشت. این بخش از آزمون دارای نمره منفی بوده و متاسفانه سوالا تکراری در این بخش مطرح نمیشود.

سکشن  Write from Dictation

این بخش از آزمون پر نمره ترین بخش امتحان بوده و سوالات آن در انتهای آزمون مطرح میشوند و این موضوع باعث میشود بسیاری از Test Taker ها بخاطر زمان بندی غلط به این بخش از آزمون نرسند که با این اشتباه به احتمال زیاد کل آزمون را از داست خواهند داد. در این بخش 2 تا 4 جمله به ترتیب برای شما خوانده خواهد شد و شما میبایست جملاتی را که شنیدید عینا و کلمه به کلمه تایپ نمایید. هر کلمه صحیح در حدود یک نمره Listening و Writing برای شما به ارمغان خواهد آورد. کلمات باید کاملا صحیح نوشته شوند تا نمره آن کلمه به شما تعلق گیرد.

 

علاقمندان به کسب تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد آزمون PTE می توانند به هر یک از لینک های زیر مراجعه نمایند.

محتویات آزمون PTE | مراکز برگزاری آزمون PTE هزینه آزمون PTE | زمانبندی برگزاری آزمون PTE | اعتبار مدرک آزمون PTE | منابع آزمون PTE

 جهت اطلاع از پکیج های آمادگی آزمون های زبان، نکات مهم در اپلای، موقعیت های تحصیلی همراه با فاند و تجربیات دانشجویان موفق در اپلای به اینستاگرام و تلگرام زونکن اپلای بپیوندید.

 

کاربر گرامی سایت در حال بروزرسانی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، پیشتر از شما پوزش می خواهیم. تا چند ساعت آینده مشکل برطرف خواهد شد.

A PHP Error was encountered

Severity: Core Warning

Message: Module 'timezonedb' already loaded

Filename: Unknown

Line Number: 0

Backtrace: