مطرح ترین نوازندگان ایرانی در دنیا
تاريخ درج :

در لیست زیر نام 10 تن از مطرح ترین نوازندگان ایرانی آورده شده است که دلیل این انتخاب سبک خاص نوازندگی، تعداد کارهای معروف، استقبال مردم، تعداد جوایز با ارزش آنها در جشنواره های مختلف موسیقی می باشد.

کیهان کلهر

کیهان کلهر یکی دیگر از آهنگ سازان بزرگ سنتی ایرانی است که بهترین نوازنده ایرانی با کمانچه (یک ابزار موسیقی ایرانی) و معروفترین نوازنده ایرانی است. او به دلیل همکاری با هنرمندان کشورهایی همچون هند، چین، جمهوری آذربایجان، آمریکا، هلند و ترکیه به یک هنرمند بین المللی تبدیل شده است. او جایزه گرمی برای بهترین آلبوم جهان را در سال 2016 به دست آورد و 3 بار نامزد بهترین آلبوم سنتی گرمی شده است. کلهر نیز بسیار پرکار است و تقریبا هر ساله از اواخر دهه 90 یک آلبوم از او منتشر شده است. او در هفده سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کرد و از دانشگاه کارلتون اتاوا در رشته آهنگسازی فارغ التحصیل شد.

 

 

مهدیار آقاجانی

مهدیار آهنگساز و موسیقیدان متولد تهران است که یک شخصیت حیاتی در صحنه موسیقی زیرزمینی ایران است، فشارهای زیاد ایران و وزارت ارشاد به موسیقی زیر زمینی سبب شد که او در سال 2009 به اروپا سفر کند که در حال حاضر در پاریس زندگی می کند. مهمترین ویژگی موسیقی او که سبب انتخاب او به عنوان خاص ترین نوازنده ایرانی شده است توانایی او در تلفیق موسیقی سنتی ایرانی و الکترونیک است. کارهای معروف او در ایران یه روز خوب میاد اثر هیچکس و سرزمین مادری از آلبوم عدل اثر اشکان فدایی و اشتباه خوب از بهرام است.

اشکان کوشانژاد

نام مستعار او اشك كوشا است که آهنگساز / کارگردان ایرانی آينده نگر است که اکنون ساکن لندن است، او يكي از آن هنرمندان بسيار سازنده است كه شما بايد به طور مداوم آن را دنبال کنید. او تقريبا هر هفته موسيقي جديدي را پخش مي كند. پیشنهاد می کنیم از آلبوم GUUD شروع کنید که شگفت انگیز است. او به دلیل واکنش هایی که در ایران به فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر نداره مجبور شد در انگلستان پناهندگی بگیرد.

حسین علیزاده

حسین علیزاده به معنای واقعی کلمه در کارش استاد است. حسین علیزاده ردیفدان، آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده ایرانی تار و سه‌تار است او یکی از بهترین سازندگان سنتی ایران است و 3 بار برای آلبوم جهانی سنتی گرمی نامزد شده است. وی یکی از چهره های تحسین شده موسیقی فیلم در ایران به شمار می آید وی تا سال ۱۳۸۴ با محمدرضا شجریان در قالب گروهی چهار نفره همراه با کیهان کلهر و همایون شجریان به برگزاری کنسرت و اجرای برنامه در کشورهای مختلف مشغول بود.

لافوندا

لافوندا یک نوازنده ایرانی تجربی است که طی چند سال گذشته با موسیقی جدیدش درگیر شده است. به نظر می رسد که این فقط آغاز است و او قصد دارد پروژه های جالبی را در آینده نزدیک منتشر کند.

لیلا عرب

لیلا احتمالا اولین موسیقیدان و نوازنده ایرانی است که آهنگ های آن را شنیدیم که واقعا مطابق با تمام استانداردهای موسیقی پیش می رود. او با افرادی همچون Aphex Twin و Bjork کار می کند، اگر تا به حال صدای شگفت انگیز و نوازندگی او را نشنیده اید، باید تمام آلبوم های او را چک کنید.

Loris Tjeknavorian

Loris Tjeknavorian آهنگساز و رهبر ارکستر ارمنی اهل ایران است که بیش از 75 قطعه از جمله اپرا، سمفونی، باله، کنسرتو و تعداد زیادی از موسیقی متن منتشر کرده است. بنابراین می توانیم اطمینان بدهیم که این نوازنده ایرانی، توانایی غرق کردن ما در آهنگ هایش را دارد. وی یکی از چهره های شناخته شده فرهنگی ایران و ارمنستان است.

ریویل

مهرک تقوی شیرازی (مهرک گلستان) با نام مستعار ریویل خواننده مشهور رپ و هیپ هاپ متولد تهران است که ملیت ایرانی و انگلیسی دارد که فعالیت خود را از سال 2000 شروع کرده است که در این لیست با هیچکس و مهدیار همکاری داشته است لازم است ذکر شود که مهرک در سال ۲۰۱۱ شعری در مورد شورش های انگلستان خواند که به دلیل حساسیت اجتماعی-سیاسی، مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت

رامین جوادی

رامین جوادی زاده آلمان است اما ملیتی ایرانی، آلمانی دارد او نوازنده ایرانی است که بیشتر بر روی موسیقی های فیلم و تلویزیون کار می کند. از کارهای مشهور وی می‌توان از حاشیه اقیانوس آرام، وارکرافت و سریال های تلویزیونی همچون فرار از زندان، مظنون، دنیای غرب و گیم آف ترونز نام برد.

رستم باتمانقلیچ

رستم باتمانقلیچ یک موسیقیدان و نوازنده ایرانی شناخته شده و عضو سابق) Vampire Weekend گروه ایندی راک آمریکایی) است که از مادر و پدری ایرانی در واشنگتن به دنیا آمده است. با اینکه تنها چند سال است که او از گروه ومپایر ویکند بیرون آمده است اما در این مدت کوتاه او بر روی چندین پروژه کار کرده است. به نظر می رسد.

 

از حمایت شما در شبکه های اجتماعی و ارائه نظرات ارجمندتان از طریق راه های ارتباطی، پیشاپیش سپاسگزاریم.

بانک اطلاعات آموزشگاهی

مجله زونکن


کاربر گرامی سایت در حال بروزرسانی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، پیشتر از شما پوزش می خواهیم. تا چند ساعت آینده مشکل برطرف خواهد شد.

A PHP Error was encountered

Severity: Core Warning

Message: Module 'timezonedb' already loaded

Filename: Unknown

Line Number: 0

Backtrace: