محبوب ترین زبان های طراحی سایت
تاريخ درج :

 

دنیای زبان های برنامه نویسی بسیار وسیع است و یادگیری تمامی این زبان ها نه عملی و نه ممکن است. اگر شما یک توسعه دهنده هستید که به یادگیری زبان های مفید و محبوب تمایل زیادی دارید، در این مقاله، زبان هایی با این خصوصیات را به شما معرفی خواهیم کرد: فهرست 6 زبان برنامه نویسی به ترتیب محبوبیت در زیر آورده شده است.

JavaScript

جاوا اسکریپت یکی از پویا ترین زبان های برنامه نویسی است که با توجه به محبوبیت بالای آن میتوان گفت که بهترین زبان برنامه نویسی برای ایجاد و توسعه وب سایت ها است. این زبان قادر به دستیابی به چندین مورد از جمله موارد زیر است:

·        کنترل مرورگر

·        امکان ویرایش محتوا در یک سند

·        سمت کاربر بودن

این زبان توسط Netscape توسعه یافته است و بسیاری از سینتکس هایش را از زبان  Cگرفته است. جاوا اسکریپت به طور گسترده و موثر در ایجاد و توسعه بازی ها استفاده می شود. این زبان در بین زبان های برنامه نویسی، توسط همه مرورگرهای بزرگ بدون نیاز به کامپایلرها یا افزونه ها پذیرفته شده و پشتیبانی می شود. همچنین جاوا اسکریپت از سبک های برنامه نویسی کاربردی و شی گرا پشتیبانی می کند.

Java

زبان جاوا بسیار محبوب و گسترده است که  برای توسعه وب کاربرد دارد. این زبان، شی گرا است که توسط Sun Microsystems در دهه 1990 توسعه داده شد. از آن زمان به بعد این زبان در بین زبان های برنامه نویسی به پرمتقاضی ترین زبان به عنوان سیستم عامل برای شرکت ها و چندین توسعه دهنده موبایل و بازی به کار گرفته شد.

Python

زبان برنامه نویسی پایتون بسیار کاربردی، جامع و در توسعه و رشد خود، سریعترین زبان برنامه نویسی در بین زبان های برنامه نویسی است. پویایی این زبان سبب می شود که شما به عنوان یک توسعه دهنده بتوانید بدون نیاز به یک کامپایلر، کدهای نوشته شده را اجرا کنید. خوانایی بالای این زبان سبب شده است که تنها چند خط کد برای بیان یک نکته یا یک مفهوم کافی باشد که همین موضوع  به مبتدیان برای درک و یادگیری آسان آن کمک می کند. برخی از برنامه هایی که توسط پایتون طراحی شده اند Rdio، Instagram و Pinterest هستند. علاوه بر این، برخی از پلتفرم های دیگر که توسط پایتون پشتیبانی می شوند؛ جانگو، گوگل، ناسا، یاهو و غیره هستند. برخی از خصوصیات دیگر این زبان از بین زبان های برنامه نویسی عبارتند از: مدیریت خودکار حافظه، کتابخانه بزرگ، سیستم داینامیک و پشتیبانی از بسیاری از پارادایم ها.

CSS

CSS یا Cascading Style Sheets نسبتا یک زبان نشانه گذاری است. CSS هنگامی که با HTML همراه می شود، مشکلات و کاستی های آن را رفع می کند زیرا این زبان در بین زبان های برنامه نویسی دیگر، به انسجام و تغییر استایل کدهای نوشته شده کمک زیادی می کند. برخی از عناصری که CSS بر روی آن تاثیر می گذارد شامل اندازه فونت، سبک فونت، طرح کلی، رنگ ها و سایر عناصر طراحی سایت می باشد. استفاده از آن نه تنها در ایجاد برنامه های کاربردی وب بلکه در برنامه های موبایل نیز می باشد.

PHP

عبارت "پی اچ پی" مخفف PHP Hypertext Processor language است که در دسته زبان های برنامه نویسی سمت سرور قرار می گیرد که نه تنها برای توسعه وب بلکه به عنوان یک پلتفرم برنامه نویسی عمومی نیز طراحی شده است. این زبان در سال 2004 ایجاد شده و اکنون بیش از 200 میلیون وب سایت در سراسر جهان توسط این زبان ساخته شده اند. برخی از نمونه های محبوب وب سایت هایی که توسط این پلتفرم طراحی شده اند عبارتند از فیس بوک، وردپرس و Digg.com. پی اچ پی از آن دسته از زبان های برنامه نویسی اسکریپتی و اپن سورس است که حالت پویا به سایت می‌دهد. این زبان شباهت زیادی با زبان هایی همچون C و PERL دارد. این زبان را می توان به طور مستقیم در HTML تعبیه کرد. پی اچ پی با سیستم عامل مبتنی بر یونیکس و همچنین سیستم عامل ویندوز سازگار است. برخی از صنایعی که اغلب از PHP استفاده می کنند شامل کسب و کار های نوپا، برنامه های تبلیغاتی، سازمان های نرم افزاری کوچک و رسانه ای است.

RUBY

یک زبان برنامه نویسی پویا است که برای ایجاد یا برنامه نویسی برنامه ها و وب سایت های تلفن همراه استفاده می شود. Ruby در سال 1993 توسعه یافته است. این زبان ساده برای درک و نوشتن است. روبی جزء زبان های برنامه نویسی اپن سورس، داینامیک و شی گرا است. این زبان هر دو ویژگی اسمال تاک و پرل را دارد. برای کسانی که علاقمند به ایجاد نرم افزار در کسب و کارهای کوچک هستند یا در زمینه طراحی سایت خلاق هستند، روبی زبان برنامه نویسی کاملی است. برخی از سیستم عامل هایی که از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند شامل Hulu، Twitter، Scribd و غیره هستند.

خلاصه

زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارند که یادگیری تمامی آنها مشکل است زبان های محبوب و اصلی طراحی سایت شامل javascript، java، python، css، php و Rubyاست.

 

بانک اطلاعات آموزشگاهی

مجله زونکن

 

 


کاربر گرامی سایت در حال بروزرسانی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، پیشتر از شما پوزش می خواهیم. تا چند ساعت آینده مشکل برطرف خواهد شد.