اثرات ورزش زومبا
تاريخ درج :

همه ی ما بعد از مدتی ورزش کردن آن را به دلایلی همچون سختی و درد عضلانی کنار می گذاریم اما در این مقاله قرار است به معرفی زومبا به عنوان ورزشی که شما هیچگاه آن را متوقف نخواهید کرد، بپردازیم. زیرا این ورزش هر روز شما و روحیه تان را شاداب تر می کند و علاوه بر این تمرینات آن از سختی کمتری نسبت به ورزش های دیگر برخوردار است. اگر شما هم همچون من، عاشق رقص و شور و هیجان بعد آن هستید زومبا را به عنوان ورزشی برای رسیدن به تناسب اندام در نظر بگیرید.

 

زومبا چه نوع ورزشی است؟

ورزش زومبا (سومبا) از حرکات موزون کشور آفریقا و آمریکای لاتین گرفته شده است. در معرفی زومبا باید گفت زومبا یک ورزش کاملا هوازی است به گونه ای که تمام نقاط بدن از جمله قلب، عضلات، تعادل و انعطاف پذیری شما را تقویت میکند و شما با رقص هایی که با ریتم های شادی همراه هستند از جمله سالسا، میرنگه، رگی تون، مامبو، فلامنکو، soca، samba، هیپ هاپ و تانگو شروع به خنده، عرق و نفس نفس زدن می کنید و در نهایت به تناسب اندام خواهید رسید. روند چربی سوزی به صورت آهسته و مداوم است و زومبا به شما انرژی خواهد داد.

 

ورزش زومبا به دو بخش تقسیم می شود:

·        زومبا فیتنس: حرکات حساب شده و قدرتی در زومبا فیتنس که براساس ایروبیک است شما را به تناسب اندام خواهد رساند.

·        زومبا دنس: تمرکز تمرینات در زومبا دنس بر روی رقص است و از حرکات قدرتی استفاده نخواهد شد.

 

چرا زومبا را انتخاب کنیم؟

·        بهترین ورزش برای تقویت عضلات: همانطور که در بخش معرفی زومبا گفته شد در زومبا همه ی اندام و ماهیچه های بدن تان درگیر می شوند و شما بر روی تقویت آنها کار می کنید.

·        دستورالعمل آسان: عدم سختی زومبا که در قسمت معرفی زومبا راجع به آن حرف زدیم سبب می شود شما هیچ گاه از ادامه دادن زومبا پا پس نکشید به خصوص در مراحل اولیه ورود شما به ورزش زومبا علاقمندی شما به این ورزش هر روز بیشتر خواهد شد.

·        ورزش ذهن: یکی از اثرات زومبا علاوه بر اینکه بر روی بدن شما تاثیر می گذارد تقویت ذهن شماست. دلیل این موضوع تلاش مغز برای هماهنگ سازی حرکات بدن شما با دستورالعمل زومباست.

·        بهبود تعادل: در آخر بعد از تمرینات ورزش زومبا نتیجه تلاش مغز برای هماهنگ کردن شما با حرکات مربی تان را در حفظ بهتر تعادل تان خواهید دید.

·        روند کاهش وزن: اکثر افرادی که اضافه وزن دارند را میتوان به هنگام معرفی زومبا با گفتن این نکته به شروع ورزش زومبا ترغیب کرد. در هر جلسه ورزش زومبا حدود 1000 کالری مصرف خواهید کرد در نتیجه دیگر نیازی به ترک عادت های غذایی تان نخواهید داشت.

·        تاثیر بر همه نواحی بدن: این موضوع خیلی مهم است که بدانید زومبا تنها بر یک بخش از بدنتان تاثیر نخواهد گذاشت بلکه تمام بخش ها را در بدن شما درگیر خواهد کرد.

·        شادی بعد از ورزش: این ورزش بر روحیه و خلق و خوی شما نیز تاثیر می گذارد و همین موضوع شما را به سمت آن می کشاند و باعث می شود معرفی زومبا به دوستانتان را در اولویت کارهای خود قرار دهید. رقص، خنده، موسیقی شاد، خسته نشدن اندام هایتان همگی باعث می شوند که به صورت مداوم آن را پیگیری کنید و دوست داشته باشید.

 

قیمت کلاس زومبا چقدر است؟

معمولا هزینه کلاس های ورزشی در مقایسه با منفعتی که به ما می رسانند بسیار کم است. ورزش زومبا نیز در اکثر باشگاه ها با قیمتی حدود 60  هزار تومان ماهیانه ارائه می گردد. البته این عدد آنقدر دقیق نیست و ممکن است در برخی باشگاه ها با ساعت تمرین بیشتر، زیادتر باشد.

 

روش های یادگیری ورزش زومبا کدامند؟

برای شروع ورزش زومبا حتما نیاز به پرداخت هزینه و شرکت در کلاس های زومبا ندارید. شما می توانید با دانلود فیلم های آموزشی یا خرید دی وی دی های مربوط به این ورزش به راحتی زومبا را در خانه تمرین کنید و روز به روز شاهد کاهش وزن و بهتر شدن روحیه تان باشید. اما کلاس های زومبا نیز بی فایده نبوده و محیطی خوب برای یادگیری زومبا در اختیارتان قرار خواهد داد و به دلیل بالا بودن تعداد افراد شرکت کننده شما میل و علاقه بیشتری از خود نشان خواهید داد. از طرفی میتوانید با مشورت مربی تان میزان و نواحی ای که باید بیشتر بر روی آنها کار کنید را مشخص کنید. معرفی زومبا به تمام افرادی که اضافه وزن دارند یا روحیه خود را باخته اند، بهترین کمک شما به این افراد خواهد بود و این افراد بعد از شروع تمرینات خود متوجه فایده ورزش زومبا خواهند شد.

 

خلاصه

زومبا یکی از بهترین ورزش هایی است که به شما در کاهش وزن و حفظ تناسب اندام تان کمک خواهد کرد زیرا هم سرگرم کننده است هم از سختی کمتری برخوردار است. همچنین بر ذهن و خلق و خوی شما نیز تاثیر مثبتی می گذارد.

 

بانک اطلاعات آموزشگاهی

مجله زونکن


کاربر گرامی سایت در حال بروزرسانی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، پیشتر از شما پوزش می خواهیم. تا چند ساعت آینده مشکل برطرف خواهد شد.

A PHP Error was encountered

Severity: Core Warning

Message: Module 'timezonedb' already loaded

Filename: Unknown

Line Number: 0

Backtrace: