آسان ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری
تاريخ درج :

برنامه نویسی

این درست نیست که دانش برنامه نویسی را بدون هیچ ذهنیت اولیه شروع کرد. کد نویسی را اصلا نمی توان به صورت فشرده و در دوره های محدود یاد گرفت بلکه باید به صورت تخصصی و از پایه شروع به یادگیری کنید. شما نباید با این ذهنیت که یادگیری آن آسان است شروع به یادگیری آن کنید چون ممکن است در این راه با سختی های زیادی رو به رو شوید. یک برنامه نویس کامپیوتر باید توانایی حل مسئله را داشته باشد زیرا 90 درصد از زمانش صرف برطرف کردن خطاها خواهد شد.

کد نویسی

هرکس قادر به یادگیری کد نویسی است اما چیزی که اینجا اهمیت دارد نحوه ی عملکرد شخص در روبرو شدن با خطا است. به دلیل سختی کار علاقه یک نیروی محرکه برای یادگیری این دانش می باشد. عدم علاقه باعث میشود شما زود خسته شوید و سریعا این کار را کنار بگذارید. برای یادگیری این علم باید راه و هدف خود را مشخص کنید زیرا به دلیل گستردگی بالای برنامه نویسی، یک برنامه نویس کامپیوتر فقط می تواند در یک یا دو زمینه تسلط کامل داشته باشد برای مثال حتی بهترین برنامه نویس های هوش مصنوعی هیچ مهارتی در کد نویسی گرافیک سه بعدی ندارند. مثلا اگر هدفتان طراحی سایت است با یادگیری جاوا اسکریپت شروع کنید هرچند که اگر به عقب برگردیم شما قبل از یادگیری مباحث تخصصی، باید یک سری مفاهیم اولیه را یاد بگیرید و با آن آشنایی کامل داشته باشید. همچنین باید دقت کنید شما چه در دانشگاه برنامه نویسی را یاد بگیرید و یا در موسسه های آموزشی باید وقت زیادی برای یادگیری کامل آن صرف کنید و شما بدون مدرک هم می توانید علم کد نویسی را فرا بگیرید. تنها چیزی که اینجا خیلی اهمیت دارد پشتکار و حوصله شما در یادگیری آن است چون هیچ وقت شما با اطمینان نمی توانید بگویید که "من به نهایت مهارت و تسلط رسیده ام". مراحل کار برنامه نویس به شرح زیر است:

1.     نوشتن کدها

2.     تصحیح کد های نوشته شده و برطرف کردن خطاها

3.     آزمایش درستی یا نادرستی کدهای نوشته شده

4.     نگهداری کد منبع

همه ی این موارد انجام می شود تا یک برنامه خاص اجرا شود. طراح، برای اجرای یک برنامه، طرح اولیه را نوشته و ادامه ی کار را به برنامه نویس میسپارد تا طرح ها را با استفاده از کدنویسی مناسب به مرحله اجرا برساند. زمان و سطح سختی برنامه ها با هم متفاوت است برای مثال زمان و سختی کدنویسی برنامه های موبایل نسبت به سیستم عامل کامپیوتر کمتر است. زبان های برنامه نویسی دارای انواع زیادی می باشند که اصلی ترین آن ها موارد زیر است:

Visual Basic - C# - C++ - Java – Python – Delphi - Turbo Pasca – Foxpro – Fortran – Cobol - PL1 – Qbasic - Gwbasic

که هر کدام دارای عملکرد های متفاوتی می باشد و شما میتوانید با استفاده از زمینه کاری تان از یک یا چند تا از آنها استفاده کنید. آسان ترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری به طور کامل مشخص نیست و بستگی به زمینه کاری شما دارد زیرا هر یک از زبان ها کاربرد های متفاوتی دارند اما مواردی از آسان ترین زبان ها برای یادگیری به ترتیب زیر است:

Html

 به دلیل داشتن ساده ترین کدنویسی این زبان جزء اولین و آسان ترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری است  ولی نمیتوان آن را به عنوان یک زبان شناخت. البته نکته اساسی این است که html را جز زبان های برنامه نویسی حساب نمی شود ولی در دید کلی جامعه جز زبان های برنامه نویسی نام برده می شود.

Python

‌برای مبتدی ها به دلیل خوانایی بالا و طرح پایدار آن بهترین و آسان ترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری است ترکیبی از زبان های سی و سی پلاس پلاس و جاوا است که در ساخت وب اپلیکیشن بهترین نتیجه را دارد و این زبان اوپن سورس است.

PHP

یکی از پرکاربرد ترین زبان ها برای توسعه و ساخت وب است که از نوع اسکریپتی و اوپن سورس است. این زبان در رده سوم آسان ترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری قرار دارد.

JAVA

به دلیل کاربرد وسیع و تطبیق پذیری آن بسیار محبوب و پرطرفدار است.

R

در زمینه های محاسبات آماری و گرافیکی می توان از آن استفاده کرد و یک زبان اپن سورس است.

SHELL

این برنامه توسط شیل یونیکس اجرا میشود و کاربرد آن در زمینه های نمایش متن و تغییر فایل و اجرای برنامه ها است.

RUBY

یکی از زبان های خلاق برنامه نویسی است که حالت داینامیک و اپن سورس دارد و به دلیل اپن سورس بودن آن جز آسان ترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری خواهد بود.

ERLANG

در همه ی زمینه ها کاربرد دارد و کدنویسی آن به صورت تابعی است.

GO

یکی از بصری ترین زبان ها که در توسعه ی وب اپلیکیشن ها کاربرد دارد گو است که سازنده ی آن گوگل است.

 

خلاصه

برنامه نویسی را اصولی یاد بگیرید تا به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید. موارد گفته شده طبق آمار راحت ترین زبان های برنامه نویسی هستند.

 

بانک اطلاعات آموزشگاهی

مجله زونکن


کاربر گرامی سایت در حال بروزرسانی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، پیشتر از شما پوزش می خواهیم. تا چند ساعت آینده مشکل برطرف خواهد شد.

A PHP Error was encountered

Severity: Core Warning

Message: Module 'timezonedb' already loaded

Filename: Unknown

Line Number: 0

Backtrace: