اپلای به مالزی

اپلای به دانشگاه های مالزی

کشور مالزی با پایتخت کوالالامپور یکی از زیباترین کشور های جنوب شرقی آسیا است. زبان کشور مالزی مالایی یا باهاسا مالایی است؛ ولی انگلیسی به طور گسترده در مالزی صحبت می شود. واحد پول مالزی رینگیت است. مالزی به علت داشتن طبیعت زیبا و فوق العاده، سیستم آموزشی معتبر در سطح بین المللی، سطح متوسط رو به بالای دانشگاه های مالزی و هزینه های پایین زندگی و هزینه های بسیار کم تحصیل در برابر سایر کشور ها، مقصد بسیاری از دانشجویان و علاقه مندان مهاجرت است. به عنوان مثال، هزینه تحصیل در رشته های پر هزینه ای چون داروسازی، پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه های مالزی بسیار پایین است. در ادامه به صورت کلی به شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور مالزی  پرداخته شده است.

فرهنگ مردم کشور مالزی

مالزی کشوری چند فرهنگی است چراکه علاوه بر مردم مالایی، مردمانی از چین و هند و سایر ملیت ها ساکن این کشور هستند. با اینکه فرهنگ غالی در مالزی مالایی است ولی مردم هر نژاد به صورت آزادانه مراسم ها و فستیوال های خود را برگزار می کند. دین رسمی مردم در مالزی اسلام است؛ البته پذیرش هر دین دیگر توسط شهروندان کاملا آزاد است. احترام مردم مالزی به همدیگر با وجود اختلاف دین، فرهنگ و عقیده باعث اتحاد و یکپارچگی فوق العاده ای شده است.

زندگی در کشور مالزی

در مالزی فرصت های شغلی زیاد است و هزینه های زندگی به نسبت پایین. از نظر قدرت خرید شهروندان و سطح بهداشت و درمان در وضعیت معتدل و مطلوبی قرار دارد. از نظر هزینه مسکن و درآمد ها نیز درصد بالایی از افراد جامعه امکان تامین آن را دارند. البته شاخص آلودگی زیاداست؛ با این وجود به طور کلی کیفیت زندگی در مالزی در سطح مطلوبی است .

آب و هوای کشور مالزی

کشور مالزی دارای آب و هوای استوایی و مرطوب است. تقریبا آب و هوای مالزی ثابت است و تغییرات خاصی ندارد. حتی در فصل بارش براان های موسیمی نیز هوای مالزی گرم است.

دانشگاه های کشور مالزی

در جدول زیر، لیست دانشگاه های مالزی در رشته های فنی مهندسی، پزشکی، هنر، علوم انسانی و علوم پایه آورده شده است. علاقمندان به اپلای به مالزی و اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی از بهترین دانشگاه های مالزی، میتوانند در جدول زیر به نکات مهمی شامل رتبه دانشگاه های مالزی در جهان، شهری که دانشگاه در آن واقع شده، رشته های تدریسی دانشگاه و زبان تدریسی هر دانشگاه دست یابند. همچنین، داوطلبان پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مالزی، می توانند محل قرارگیری دانشگاه ها را روی نقشه قرار داده شده بالای صفحه مشاهده نمایند.

 

نام دانشگاه شهر رنکینگ دانشگاه زبان تدریسی رشته ها
نام دانشگاه شهر رنکینگ دانشگاه زبان تدریسی رشته ها

 

کاربر گرامی سایت در حال بروزرسانی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، پیشتر از شما پوزش می خواهیم. تا چند ساعت آینده مشکل برطرف خواهد شد.

A PHP Error was encountered

Severity: Core Warning

Message: Module 'timezonedb' already loaded

Filename: Unknown

Line Number: 0

Backtrace: